همیشه در سفر
صفحه اول تماس با ما RSS
همیشه در سفر
همیشه در سفر شنبه 29 اسفند 1394

گردشگری باب ایران-گردشگری، سیاحت یا توریسم به طور کلی به نشاني مسافرت تفریحی درون نظر گرفته می‌شود. تمام چند که درون سال‌های اخیر گردشگری حاوي هرگونه مسافرتی می‌شود که فرد به واسطه نفس از محیط کار یا زندگی خود خارج شود. به کسی که گردشگری می‌کند گردشگر، سیاح یا توریست كلام بيان می‌شود.واژه گردشگر از زمانی پدید آمد که افراد طبقه متوسط رفتار به مسافرت کردن نمودند. از زمانی که مردم توانایی مالی بیشتری پیدا کردند و عمرشان طولانی‌تر شد، این مسئله تحكم ممکن شد.



اغلب گردشگرها بیش از هر چیز به آب و هوا، مرجع یا طبیعت مقصد خود علاقمند هستند. ثروتمندان همیشه به مناطق دوردست سفر کرده‌اند، مسلماً نه به كنا اتفاقی، بلکه تو نهایت به یک هدف خاص. به طور مثال برای دیدن ساختمان‌های معروف و رگه هنری، يادگرفتن زبان‌های جدید و چشیدن غذاهای متفاوت. گردشگری سازمان‌یافته امروزه یک حرفه بسیار مهم درون تمام آفاق است.



گردشگری  دروازه اندر ایران



گردشگری درون ایران به مجموعه امکانات گردشگری از كل بناهای تاریخی، مکان‌های تفریحی، طبیعت، حمل و نقل، هتل‌داری و ... عرض می‌شود.



گردشگری تو ایران به لقب یک فن از ظرفیت‌های بسیار بالایی برای بركشي و توسعه برخوردار است.بر مناط گزارش سازمان جهانی جهانگردی،گردشگری داخل ایران مقام دهم جاذبه‌های باستانی و تاریخی و رتبه‌ پنجم جاذبه‌های طبیعی را در گيتي روزگار دارا است و یکی از امن‌ترین کشورهای قطار و دنيا از لحاظ امنیت برای گردشگران خارجی است.در سال 2008، مدخل سرپوش حدود 2 ميليون گردشگر خارجی از ایران بازدید کرده‌اند و این سر پشه دره حالی است که تو این سال ۸۴۲ میلیون سياح در دنیا سفر کرده‌اند.


در مقایسه گردشگری ایران با برخی کشورها،ایران نتوانسته‌است کارنامه موفقی را مدخل سرپوش این زمینه از خود برجای بگذارند. به طور مثال تنها دروازه اندر سال ۲۰۰۷ میلادی، حدود ۱۵ میلیون گردشگر خارجی از شهر دبی سر پشه دره کشور امارات متحده عربی در نواحي پهلوها خلیج ايران دیدار کردند.این مدخل سرپوش حالی است که کشور ایران با سهمی کمتر از یک پانزدهم تعداد گردشگران مدينه دبی تو سال مشابه، تنها کمتر از یک درصد سهم مداخل جهانی از هنر گردشگری را به خود مختص داده‌است.




گردشگری داخل ایران-صنعت گردشگري بر خلا‌ف بخش‌هاي اقتصادي ديگر از مجموعه‌اي از ارايه كنندگان خدمات حاوي دفاتر خدمات مسافرتي و تورگرداني، عاملا‌ن حمل و مزه چاشني هوايي، ريلي، جاده‌اي و دريايي، هتل‌ها، مهمان‌سراها و مهمان‌پذيرها، متصديان جاذبه‌هاي گردشگري، رستوران‌ها، فروشگاه‌هاي محصولا‌ت صنايع دستي، اقلا‌م سوغاتي، پوشاك، كفش، اشيا چرمي‌و ساير اقلا‌م مورد علا‌قه گردشگران است.



تنوع فعاليت‌هاي مربوط به حرفه گردشگري باعث شده است تا برتري اين بخش، اثرهاي اقتصادي بالا‌يي را براي اقتصاد كشور مدخل سرپوش مقايسه با ساير بخش‌هاي اقتصادي احداث كند. علا‌وه بر اين مطالعات انتها شده تمغا داده‌اند توسعه اين صناعت نقش مؤثري تو كاهش بيكاري و اين چنين بهبود توزيع مداخل و تزايد درآمدهاي اقبال دارد. اين موضوع به تنگه درخور از آن جهت كه باب كشور ما بيكاري به عنوان اصلي‌ترين مشكل اقتصادي ديار مطرح است ضروري است گاه به روز به صورت جدي تري مورد توجه سياستگذاران و برنامه ريزان كشور نهاد استقرار گیرد.


عمده مشكل ايران درون حوزه گردشگري، مربوط به مسائل اجرايي و مديريتي است كه يا ديدگاه آفاق بيني خود را وسعت دهيم مبحث اقتصادي اين هنر نيز حل خواهد شد.


با توجه به این مطالب، این تتبع تلاش دارد كه قرابت تناسب به شناسايی عوامل تاثيرگذار بر رشد و توسعه هنر گردشگری مدخل سرپوش ايران مبادرت نموده و درون شناسايی موثرترين عوامل، راهكارهاي واجب و بنياني در توسعه و رشد را جهت تمتع متوليان و بخشهای خصوصی و دولتی تكنيك جهانگردی ارايه دهد.


تبليغاتclose
دفتر مقام معظم رهبری